איטום קירות חוץ


הקיר שלכם זקוק לתיקון? במאמר הבא נסביר לכם את כל מה שאתם זקוקים לדעת לגבי איטום קירות חוץ. מעבר לעובדה שיש ערך בשמירת האסטטיקה של המבנה בו אתם מתגוררים, ישנה חשיבות לא מעטה באיטום תקין של הקירות החיצוניים, בשל העובדה שהם משפיעים גם על התקינות של הקירות הפנימיים במבנה.

במאמר הבא נסביר איך תזהו נזקים אפשריים באיטום, נספק לכם הסבר כיצד מקצוען יבצע טיפול מתאים לקיר החיצוני, נפרוס בפניכם למה חשוב לשים לב במהלך העבודה ומי אמור לשאת בתשלום.

קירות חיצוניים משמעותיים בשל השפעתם על הבידוד והאיטום של כלל הבית. לכן, נרצה לאתר תקלות בקירות חיצוניים וגם לתקן אותם כמה שיותר מהר.

איך נזהה כשלים באיטום הקיר החיצוני?

דבר ראשון, במידה שהמבנה שלכם נמצא בתקופת האחריות לפי החוזה מול הקבלן, הוא זה שאמור לשאת בעלויות הטיפול. ואמנם, בשל השיטות המשוכללות שאיתן עובדים כיום לאיטום קירות חיצוניים, סביר שלא תהיה תקלה במהלך תקופת האחריות.

אך מה כן גורם לכשלים שמצריכים איטום קירות חוץ? בבניה של בניינים ישנים החיפוי של הקירות החיצוניים נעשה בתערובת מלט לבן וטיח (שפריץ בעגה המקצועית). יכולת העמידות של השפריץ אינה מושלמת, וככל שעוברות השנים היא יורדת. כתוצאה מכך מים מחלחלים ביתר קלות לתוך המבנה וליצור נקבוביות שדרכן המים חודרים למבנה ויוצרים נזקי מים שונים כמו רטיבות ועובש.

אם מדובר בקירות חיצוניים שמחופים בשיש או אבן, כמו למשל שנהוג בירושלים, כשל אפשרי באיטום עלול להוביל לרטיבות משמעותית יותר. הדבר נובע מכך שהרטיבות "נלכדת" יותר בתוך קירות אלו והקיר צריך יותר זמן להתייבש.

איך קבלן מקצוען יבצע איטום קירות חוץ בצורה נכונה?

ראשית, יש לבדוק מה מצב הטיח. אם מצב הטיח נמצא במצב טוב, ניתן להסתפק בצביעת הקירות החיצוניים בצבע אקרילי בעל מאפיינים של צמיגות גבוהה שיתגבר על הסדקים השונים ויעניק הגנה מירבית. אם הטיח לא במצב טוב, איש המקצוע יוכל למרוח תערובת של סיד ומלט על הקיר ולאחר שהקיר מתייבש להשתמש בצבע אקרילי.

שנית, יש לוודא את הציוד המתאים. היקף העבודה הוא שישפיע על בחירת הציוד המתאים לביצוע המשימה. הפקטורים לעניין זה הם כמות וגודל הקירות שיש לאטום וכן, לבדוק אם יש צורך באיטום נלווה כמו איטום גג, מרפסת או מרזבים.

אם המבנה רב קומות או פרטי – גם לכך יש השפעה. אם מדובר בבניין רב קומות הדבר ייעשה באמצעות פיגומים ניידים ובאמצעות ציוד של סנפלניג.

אם הקיר החיצוני במצב טיח לקוי, הדרך היעילה ביותר להתמודד עם תיקון שלו הוא למרוח חומר אקרילי או למרוח חומר צמנטי.

בקירות שכבר מלאים בסדקים, הכי יעיל להשתמש בחומר איטום אקרילי משום שהוא גמיש מאוד. ואולם, יש גם חסרונות בשימוש בו. הוא יקר, והצבע שלו נוטה להתבהר בשל חשיפה לקרני השמש.

חומר צמנטי יעיל לקירות חוץ ללא סדקים מרובים. הוא מאוד עמיד לזמן ומאפשר לבצע תיקונים נקודתיים אם צריך. אך הוא אינו גמיש ולכן לא מתאים לכיסוי סדקים רבים.

אם מדובר בקיר עם חיפוי אבן, איש המקצוע יידרש לחרוץ באבן באמצעות דיסק ולאטום בין החריצים שנוצרים.

על מה חשוב להקפיד?

במקומות שבהם יש הרבה רוחות וגשמים, כמו הגליל המערבי יש יותר סיכוי שיהיו כשלים באיטום, ובמיוחד ביחס לכשלי טיוח.

באזורים מועדי פורענות אלו יש להקפיד על החיבורים שבין הקירות לחלונות ולשים לב ששמים שם חומר אקרילי ומבצע איטום לנקודות עם סדקים עם סיליקון.

מי אמור לשלם?

אם מדובר בבית פרטי, אתם תשלמו. במידה שמדובר בבית משותף, התשלום ייעשה על ידי כולם.

 

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.