חומר איטום למקלחת – המידע החיוני ביותר


החללים בהם נמצאת המקלחת בביתנו נחשבים לחללים רטובים ובשל כך עבודת האיטם של חללים אלו צריכה להיות איכותיתי ומקצועית. חשוב מאוד לציין כי ללא שכבת איטום איכותית שיושמה בצורה מקצועית, המים שיוצאים מהמקלחת יחלחלו דרך שכבות חיפוי של אריחי הרצפה והקירות ולאחר מכן יספגו בלבנים או בבטון. ישנה חשיבות רבה לבחירת חומרי איטום נכונים למקלחת, חומרי האיטום בהם תבחרו צריכים להיות מותאמים למאפיינים השונים של חדר המקלחת הקיים בבית שלכם.

מרבית קבלני האיטום עושים שימוש בחומרי איטום בעלי רמת איכות גבוהה ובעלי רמת עמידות גבוהה.

בעת ביצוע איטום למקלחת עצמה חשוב מאוד למרוח בחלקה התחתון של המקלחת חומר גמיש כמו סיליקון למשל, כמו כן חשוב לאטום את התפרים הקיימים בין המקלחת לקרמיקה וחשוב להחליק את החומר עד לקבלת שיפוע שמטרתו לגרום למים לנזול לכיוון מטה ולא לעמוד במקום.

נקודה חשובה נוספת היא שחדר המקלחת צריך להישאר יבש לחלוטין לאורך כל תהליך האיטום שלו. במידה ומדובר בעבודות איטום של מקלחת במהלך בניית בית חדש, מומלץ לבצע איטום חדרים קרוב למועד האכלוס של הבית, כמו כן מומלץ מאוד לבצע את איטום החדרים לפני שמרצפים את הבית.

החשיבות של ביצוע איטום מקצועי לחדר המקלחת

אנשים רבים נוטים לחשוב כי איטום של חדר המקלחת שלהם הוא אינו חיוני ובשל כך הם אינם מבצעים איטום לחדרי המקלחת בבית שלהם, ללא ספק מדובר בטעות נפוצה ולא ניתן להתווכח על כך שאיטום חדר מקלחת הוא פעולה בעלת חשיבות רבה מאוד. איטום חדר מקלחת הוא פעולה חשובה מאוד מהסיבות הבאות:

  • כאשר לא קיים איטום בחדר המקלחת או שמא האיטום בוצע בצורה לא מקצועית, קיימים סיכויים גבוהים להיווצרות של עובש וטחב בחדר המקלחת. יש לציין כי עובש וטחב הם אינם רק מפגעים אסתטיים, מעבר לכך הם גם עלולים לפגוע בבריאות של הנפשות השוהות בבית. עובש וטחב יכולים לגרום להתפתחות של מחלות שונות בדרכי הנשימה, בנוסף לכך הם מעלים את הסיכוי לחלות בסרטן.
  • במידה ולא תבצעו איטום לחדר המקלחת שלכם יכול לקרות מצב בו המים שיוצאים מהמקלחת שלכם יגיעו לדירה שנמצאת מתחתיכם, דבר אשר יוביל להוצאות לא רצויות וגם לחוסר נעימות מהשכנים.
  • בחדרי מקלחת בהם לא קיים איטום עשויים להתרחש מקרים של יציאת אבקה מהרובה הקיימת בין המרצפות בחדר, מקרים מהסוג הזה יכולים לפגוע באסתטיות של הדחר באופן משמעותי.

כיצד מכינים תשתית לאיטום חדר מקלחת?

ניתן לחלק את תהליך הכנת התשתית לאיטום חדר מקלחת לשלושה שלבים עיקריים:

  • ניקוי מקיף של שטח העבודה – כיום קיימות שתי דרכים עיקריות בהן עושים שימוש על מנת לנקות את שטח עבודה בצורה יסודית ולהכינו למריחה של חומר האיטום. בדרך הראשונה מריחת חומר האיטום מתבצעת מתחת לצנרת ובדרך השנייה מריחת חומר האיטום מתבצעת מעל הצנרת. בשני המקרים יש לבצע ניקוי מקיף ויסודי לשטח העבודה, כמו כן יש להחליק את השטח ולוודא כי לא קיימות בו שאריות לכלוך ובטון.
  • הפרדת חדר המקלחת מיתר הבית – במסגרת הכנת תשתית לאיטום חדרי מקלחת יוצרים הפרדה בין חדר המקלחת ליתר הבית. כמו כן ישנה חשיבות רבה להשתמש ברולקה ( מכשיר ייעודי לעיגול פינות) על חלקם התחתון של פינות הקירות בחדר המקלחת, זאת על מנת להרחיק רטיבות במקרים של חדירת מים מתחת למרצפות.
  • מריחה ראשונית – בשלב זה יש למרוח שתי שכבות של חומר איטום למקלחת על המקומות המיועדים לכך, יש למרוח כל שכבה בהפרש של יום.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.