איך בוחרים דבק לקרמיקה?


עשיתם שיפוץ או בניתם מחדש חדרי אמבטיה או מטבח? אחד הדברים שחשוב לשים לב אליהם הוא הדבקה נכונה של אריחי הקרמיקה.

הדבקה של אריחי קרמיקה מורכבת יותר ממה שנדמה. חשוב לעשות זאת באמצעות דבק מתאים שמתאים לסוג האריחים ולסוג העבודה, ובאופן שיאפשר לקרמיקה להחזיק מעמד שנים רבות. עבודה לא נכונה או מהירה ורשלנית עלולה לגרום לנזקים ורטיבות תוך מספר חודשים.

כדי לעזור לכם לבצע את ההדבקה באופן נכון ריכזנו כאן את כל המידע שיכול לעזור לכם על העבודה.

סוג הדבק

ישנם שני סוגים עיקריים של דבקי קרמיקה:

דבק צמנטי

דבק המבוסס על תערובת של מלט וחול יחד עם חומרים שונים. הדבקים הצמנטיים נפוצים יותר ובעלי מספר דרגות איכות שונות, בהתאם לחוזק ההדבקה של הדבק ולגמישות שלו. .

החוזק נקבע על פי הסימון באות C כאשר C1 הוא הדבק החלש ביותר, C2 חזק יותר וכן הלאה. האות E המסומנת על גבי הדבק מייצגת את משך הזמן בו הדבק אפקטיבי לאחר המריחה, עד להדבקה. אם הדבק מסומן באות זו סימן שהוסיפו לו חומרים שמאפשרים לו לעמוד בלי להתייבש עד חצי שעה מהמריחה.

מלבד אלו נוסף הסימון באות S- מסמן תוספת דבק גמיש שמאזן את המלט החזק וימנע מאריחים חלשים יותר המודבקים עם הדבק להישבר כאשר הדבק מתייבש. מיועד לאריחי קרמיקה חלשים יחסית.

דבק אקרילי

כאשר מעוניינים בדבק שיכיל את התכווצות והתפשטות הקרמיקה בין חום לקור. משתמשים בו כאשר מדביקים את הקרמיקה על ברזל, עץ או גבס. מגיע מוכן לשימוש ומסומן באות D.

מה משפיע על הבחירה בסוג הדבק המתאים?

חוזק האריח

כאשר האריחים סופגים יחסית הרבה נוזל הם עלולים להישבר בשימוש של דבק חזק מאוד ולכן חשוב לשים לב לחוזק האריח ולפיו לבחור את חוזק הדבק. הנטייה הנפוצה היא לקנות את הדבק החזק ביותר כדי שהאריח יחזיק, אך אם הוא לא מתאים הוא יכול להזיק לאריח ולשבור אותו.

החלקה

אם הדבק מסומן באות T סימן שהוא מחייב שהאריח לא יחליק מהקיר לאחר ההדבקה לאורך השנים. ההחלקה המקסימלית תהיה עד 0.5 מ"מ, כלומר בלתי נראית לעין

זמן ההתייבשות

בדקו האם מתאים לכם זמן ייבוש מהיר יחסית או שאתם חייבים זמן ייבוש ארוך כדי לבצע את העבודה באופן נכון ובלי לחץ. אם אתם מעוניינים בזמן ייבוש ארוך יותר, בחרו דבק שמסומן באות E.

גודל האריחים

עבור אריחים סטנדרטיים שגודלם המקסימלי הוא 60*30 ס"מ, הדבק המתאים יהיה דבק המותאם לאריחים יחסית חלשים וסופגים, המכיל חומרים שימנעו שבירה והתכווצות של האריח.

עבור אריחים גדולים יותר, מומלץ להשתמש בדבק חזק מאוד וגמיש מאוד.

התשתית עליה האריח מודבק

אם התשתית עשויה מבטון חייבים להשתמש בדבק צמנטי. אם התשתית עשויה מגבס או עץ אפשר להשתמש בדבק אקרילי או לשים פריימר על התשתית ומעליו לשים את הדבק הצמנטי. לא כדאי לשים דבק צמנטי ללא פריימר שכן המגע בין הדבק לגבס יוצר טחב שבסופו של דבר מנתק את הדבק מהגבס. הפריימר חוצץ ביניהם ולכן הוא הכרחי.

החדר בו מדביקים את אריחי הקרמיקה

יש הבדל משמעותי בין חדרים רטובים לבין מקומות יבשים יותר, כלומר בין קרמיקה בחדרי אמבטיה לקרמיקה במטבח ובמקומות אחרים. חשוב לבחור דבקים שיעמדו ברטיבות כאשר מדובר בחדר אמבטיה או באריחים שיותקנו מאחורי כיור.

מעוניינים לרכוש דבק קרמיקה? פנו אלינו ונעזור לכם לבחור את הדבק שהכי יתאים לצרכים שלכם.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.