דבק אפוקסי לקרמיקה


הדבק האפוקסי נחשב לדבק חזק ועמיד במיוחד, המשמש להדבקת חומרים השונים אלה מאלה. לדבק האפוקסי מנעד רחב של שימושים – נעשה בו שימוש בענפי הבנייה שונים, בעולם תעופה והאווירונאוטיקה ובתעשיית הרכב.

מהו אם כן אפוקסי?

אפוקסי הוא פולימר אפוקסידי – כלומר – חומר העשוי ממולקולות ענק המסודרות בשרשרת ומורכבות מיחידות הקשורות אחת לשניה בקשרים תוך מולקולריים.

בשפה פשוטה, אפוקסי מהווה משפחה רחבה של חומרים כימיים שמשמשים ליצור של צבעים, תבניות ודבקים. יכולת ההדבקה של האפוקסי נוצרת כאשר הוא מעורבב עם חומר מקשה. במסגרת זו, מתרחש תהליך כימי שגורם לשרף להתקשות, וכך להגשים את ייעודו.

תעשיית האפוקסי העולמית רחבה במיוחד, ומגלגלת מעל חמישה עשר מיליארד דולר מדי שנה, וזאת בשל היתרונות הרבים המאפיינים את הדבק האפוקסי.

יתרונות הדבק האפוקסי

לדבק האפוקסי מגוון יתרונות שבגינם נעשה בו שימוש נרחב. ראשית, דבק אפוקסי עמיד במיוחד – הוא מתאפיין בעמידות גבוהה ביותר לחום, לחומרים ממיסים, לקרינת שמש ולנזקי מים. בנוסף לכך, אורך החיים של הדבק האפוקסי ארוך משמעותית משל דבקים אחרים – בין חצי שנה לבין מספק שנים, אם הוא מאוחסן בתנאים מתאימים.

לדבק האפוקסי יתרונות נוספים, הבאים לידי ביטוי בעמידותו בתנאים בעיתיים. למשל, דבק אפוקסי עמיד לתקיפות כימיות. בנוסף, התקשותו אינה תלויה באוויר, אלא בחומר המקשה. תכונה זו מאפשרת להקשות את הדבק האפוקסי גם מתחת למים ובמקומות בעלי נגישות נמוכה.

לא זו אף זו, הדבק האפוקסי מתעלה על דבקים אחרים הן בעוצמתו והן בקשיחותו, וממלא חללים טוב מהם.

תכונות הדבק האפוקסי

הדבק האפוקסי ניתן לייצור במגוון אופנים, המעניקים לו תכונות שונות. לדוגמה, ניתן לייצר את הדבק באפוקסי באופן שבו הוא יהיה שקוף או אטום וגמיש או קשיח. הזמן שבו לוקח לדבק האפוקסי להתקשות תלוי אף הוא בתהליך הייצור, ונע בין דקות בודדות לבין שעה, כאשר הוא מגיע לשיא קשיחותו כעבור עשרים וארבע שעות.

ההיצע הרחב של דבקים אפוקסיים מאפשר ליצרן לשווק אותו עם תכונות מגוונות. כך, דבק אפוקסי מסוים עשוי להיות חזק או גמיש מרעהו, וכן, דבק אפוקסי מסוים אף משמש כמוליך חשמל.

כיצד להשתמש בדבק אפוקסי?

השימוש בדבק האפוקסי תלוי בצורה בה הוא משווק על ידי היצרן. לעתים משווק הדבק האפוקסי לצרכן במזרק בעל שני תאים, כאשר בתא האחד מצוי השרף, ובתא השני מצוי החומר המקשה. כאשר המשתמש לוחץ בד בבד על שתי בוכנות המזרק, יוצאים במקבל השרף והחומר המקשה, ובעת שילובם נכנסת לפעולה יכולת ההדבקה.

במקרים רבים אחרים, משווק הדבק האפוקסי בשני מיכלים, כאשר במיכל אחד מצוי החומר המקשה ואילו במיכל השני מצוי השרף. בשימוש בדבק אפוקסי המשווק בתצורה זו, על הצרכן למדוד את כמות החומר המקשה ואת כמות השרף המתאימות, ולערבב את החומרים היטב.

דבק אפוקסי לקרמיקה

לדבק האפוקסי שימושים רבים, החל מהדבקת חלקי כלי רכב וכלי תעופה וכלה בתיקון סדקים במשטחי בטון. ניתן להשתמש בדבק אפוקסי כדי לתקן כיורי קרמיקה, להרכיב מחדש כלי חרסינה, להדביק אריחי קרמיקה ועוד. עוצמתו ואיכותו תבטיח עמידות לאורך זמן בכל שימוש שהוא.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.